Kommunalt ansat
Her på siden kan du finde information og rådgivning om ansættelse i det kommunale.
Med OK21 blev det muligt for akademikere at søge støtte til kompetenceudvikling for overenskomstansatte i kommuner og regioner. Læs mere på siden her om, hvad du kan søge støtte til, og hvad ansøgningsprocessen indebærer.
Er du interesseret i at vide, hvordan det ser ud på området for løn- og pensionsforhold for kommunalt ansatte akademikere? Vi har her samlet en oversigt over netop dette.
Er du interesseret i at vide mere om, hvordan du kan udvikle dine karrieremuligheder inden for det kommunale, så står vi klar til at hjælpe dig!
Kunne du tænke dig at vide mere om, hvad det vil sige at arbejde på en kommunal arbejdsplads?
Vejen til et meningsfuldt arbejdsliv
Mange akademikere ønsker et meningsfyldt arbejde tæt på dem, det handler om, og hvor de kan se de forandringer, de bidrager til
Læs artiklenSådan navigerer du fagligt krydspres i kommunen
1 ud af 10 kommunalt ansatte DM-medlemmer oplever ofte, at de presses på deres faglighed. Få gode råd til at navigere i det faglige pres.
Læs artiklenCase: Helle Wolder værdsætter borgerkontakt
Helle Wolder har arbejdet i det kommunale i 24 år, og det bliver hun nok ved med. For hende er der nemlig to ting, der er afgørende for et godt arbejdsliv: Arbejdet skal give personlig mening, og hun skal kunne se de forandringer, hun er med til at skabe
Læs artiklenArrangementer for offentligt ansatte
Hold dig opdateret i vores kalender, så du ikke går glip af spændende arrangementer - både dem særligt for kommunalt ansatte, men også alle de andre.
Brug din tillidsrepræsentant
Du kan altid gå til din tillidsrepræsentant, ligesom du kan kontakte os i DM, hvis du står i udfordringer, der handler om arbejdspres, trivsel, stress mv.
Få hjælp hos DM
I DM ved vi, at mange kommunalt ansatte ofte oplever omstruktureringer og organisationsændringer, hvilket kan give en del uro og uforudsigelighed på arbejdspladsen. Husk at vi her i DM har en stor mængde viden og hjælp og rådgivning til et sundt arbejdsmiljø.