Tilpas processen til organisationen. Få styr på tidslinjen, fra de første tal til evalueringen
Vil du dokumentere værdien af jeres kommunikationsindsats og samtidig blive en endnu dygtigere kommunikatør? Effektmåling kan være en svær disciplin at mestre, men på dette mini-kursus i tre dele får du de konkrete metoder, der gør det muligt. Gennem lærerige eksempler og praktiske værktøjer lærer du, hvordan planlægning, måling og evaluering giver dig svaret på, hvordan din kommunikation bidrager til organisationens succes.
På de første to kursusgange lærte du at tage effektmåling fra babyskridt til at måle forretningsmæssig værdi. Det tredje og sidste kursus fokuserer på, hvordan du kommer i gang.
Alle resultater bliver altid mere relevante, når de sættes ind i en sammenhæng. Derfor er det faktisk vigtigere, at du begynder at måle nu – selv i en lille målestok – end at du venter, til alle forhold er ideelle. For jo før du starter, desto mere data har du over tid at evaluere ud fra.
Vi kigger på vigtigheden af en grundig evaluering, og hvordan måling også er et værktøj til læring og forbedring.
Udbytte
Du lærer
- En simpel tommelfingerregel for, hvornår du bør måle, og hvornår du bør lade være.
- Hvilke datakilder du kan opsøge til at måle din kommunikationsindsats.
- Hvordan du undgår de allermest almindelige fejl og hovedpiner.
- Hvordan analyse og evaluering fører til indsigter, som gør dig til en bedre kommunikatør.
Hvem kan du møde?
Jesper Andersen er kommunikationsrådgiver med over 20 års erfaring og speciale i effektmåling af kommunikation. Hans kunder tæller både virksomheder, NGO’er og offentlige myndigheder i ind- og udland.
Siden 2017 har han præsenteret og undervist i måling på konferencer i Nordamerika, Europa og Mellemøsten. Jesper er desuden fast underviser på MBA’en på Quadriga University i Berlin
Et webinar i 3 dele
Effektmåling er en svær disciplin. For at få det fulde udbytte af dette kursus, er det derfor nødvendigt, at du deltager i alle tre webinarer. Du finder link til de øvrige webinarer her Modul 1 og Modul 2
Webinaret bliver ikke optaget.
Afbud
Bliver du forhindret i at deltage, vil vi gerne have dit afbud så hurtigt som muligt, og senest dagen før arrangementet. Dette er af hensyn til planlægning og så en anden kan få glæde af din plads.
Information om online arrangement
Arrangementet afholdes via det virtuelle møde- og undervisningsværktøj Zoom. Som deltager får du tilsendt et link og et password til webinaret via den mailadresse, du har oplyst til DM. Læs om DM’s brug af Zoom
Hvem er DM Kommunikation?
DM Kommunikation er sektoren for alle, der arbejder med kommunikation, sprog eller marketing. Hvad enten du er kommunikationsrådgiver i en kommune, marketingkonsulent i et rejsebureau, presserådgiver i et ministerie, oversætter i en medicinalvirksomhed eller redaktør af en hjemmeside. Gennem vores magasin, arrangementer, konferencer, nyhedsbrev og andre tilbud samler vi Danmarks kommunikatører i et fagligt fællesskab.