KI’s medlemmer var eksempelvis ansat i styrelser, på universiteter og i forvaltninger, hvor de arbejdede med at kvalificere den offentlige styring og de offentlige løsninger til fordel for de offentligt ansatte, borgere og virksomheder i samfundet.
Medlemmerne arbejdede også med forretningskritiske data, for eksempel i arbejdet med biomedicinske og sundhedsrelaterede problemstillinger og produkter. Andre med at måle, indhente, ordne, kvalificere og analysere data og informationer om brugeradfærd, markedsudvikling, business impact og sustainability measures for at skabe helstøbte brugeroplevelser, optimere forretningen og skabe konkurrenceforbedringer, fremme miljøansvarlig og bæredygtig udvikling, præcisere produktudviklingen, målrette kampagneudvikling og andre vigtige opgaver.
En stor del af KI-medlemmerne arbejdede i kulturinstitutioner og biblioteker, hvor de vejledte borgere, studerende og forskere om eksempelvis litteratur- og informationssøgning, inspirerede til gode læseoplevelser, styrkede borgernes digitale kompetencer, lærte borgere og studerende at navigere i informationsstrømmen, hjalp forskere og skabte aktiviteter og fællesskaber på tværs af køn, alder og sociale- og økonomiske forskelle.
Publikationer
KI har som fagforbund udgivet en række publikationer om KI’ernes faglighed og samarbejdet med øvrige organisationer om kompetenceudvikling.
White paper: Records management
White paper: Webkonsulent
'Fra google til grundighed 1'
'Fra google til grundighed 2'