DM’s kommunikationseksperter: Her er opskriften på en effektiv kampagne

Del artikel:

DM har bedt seks eksperter i kommunikation og marketing vurdere de seneste års største danske kampagner. Se med, når de giver deres kommunikationsfaglige bud på, hvad kampagnerne kan – og bliv inspireret til dit eget kommunikationsarbejde.

”Den er demokratisk,” siger Sune Bang, kommunikationsrådgiver. ”Fordi den faktisk tror på, at samtalen kan bringe os et bedre sted hen – mere end at presse et budskab ned i halsen på folk.” Han taler om Andels ”Giv Plads”-kampagne, der skabte opmærksomhed om, at lokale protester stopper for opførelsen af flere vindmølleparker.

”Det er en af de kampagner, som jeg ville ønske, jeg selv havde været med til at lave,” udbryder Maja Hartmann, der er branding-chef, med henvisning til kampagnens brug af arkivmateriale fra borgerprotester, droneskud af den danske natur og taglinen ”Det er svært at få en grøn fremtid, hvis vi ikke vil give plads til den.”

Se ekspertspanelets vurdering af kampagnen og kampagner fra 1813 om danskernes opkald til Akuttelefonen samt ”Help A Dane” fra Trygfonden og Kræftens Bekæmpelse.

Giv Plads - Andel

DM's kommunikationseksperter vurderer Andels Giv Plads-kampagne om danskernes forhold til vindmøller

1813 - Akuttelefonen

Eksperterne vurderer 1813-kampagnen om at få indbyggerne i Region Hovedstaden til at genoverveje deres opkald til Akuttelefonen

TrygFonden og Kræftens Bekæmpelse - Help a Dane

Kræftens Bekæmpelses "Help a Dane"-kampagne bliver sat under lup af vores panel af kommunikationseksperter

Seneste nyheder

Alle nyheder

Akademikerbladet

Akademikerbladet.dk

Genveje

}