Spring menu over
Fusion

Kommunikation og Sprog er fusioneret med DM. Læs mere

Årlig arbejdsmiljødrøftelse

Del artikel:

En gang om året skal arbejdsmiljøorganisationen gøre status på samarbejdet omkring arbejdsmiljø og planlægge det kommende års arbejde i organisationen.

På arbejdsmiljødrøftelsen kan I tage udgangspunkt i følgende dagsorden:

  • Vurdere, om det foregående års mål er nået.
  • Fastlægge mål for det kommende års arbejde.
  • Tilrettelægge samarbejdet om sikkerhed og sundhed for det kommende år.
  • Fastlægge, hvordan samarbejdet skal foregå (fx samarbejdsformer og mødeintervaller).

Ifølge loven skal arbejdsgiveren skriftligt kunne dokumentere overfor Arbejdstilsynet, at den årlige arbejdsmiljødrøftelse har fundet sted. Sørg derfor for at notere:

  • Hvornår drøftelsen har fundet sted.
  • Hvem der deltog.
  • Hvad I fandt frem til.

Psykisk arbejdsmiljø på dagsordenen

Mange af DM’s medlemmer oplever udfordringer med det psykiske arbejdsmiljø. Det er derfor en god ide at udvide dagsordenen med spørgsmål specifikt til det psykiske arbejdsmiljø.

Læs mere om psykisk arbejdsmiljø

Læs guiden til drøftelse af det psykiske arbejdsmiljø (Arbejdstilsynet)

Seneste nyheder

Se alle nyheder

Akademikerbladet

Akademikerbladet.dk

Genveje