Spring menu over

Sådan laver du en målrettet kommunikationsstrategi

Del artikel:

Lær hvad der ligger bag en effektiv kommunikationsstrategi

På denne workshop laver vi outlines til din kommunikationsstrategi. Du får indsigt i, hvordan du kan arbejde med at ramme de rigtige mennesker, med de rigtige budskaber, på det rigtige tidspunkt og på de rigtige platforme.

Du lærer, hvorfor det er vigtigt at lave en detaljeret kommunikationsstrategi, som du kan bruge i dit daglige arbejde, og som du kan præsentere for din ledelse. Du får redskaberne til, hvordan du nemt og overskueligt opbygger din kommunikationsstrategi. Vi snakker om målgrupper, kernebudskaber til hver enkel målgruppe, medievalg til de forskellige målgrupper og hvilket indhold, der skal produceres for at opnå den ønskede effekt og skabe en rød tråd i kommunikationen på tværs af dine platforme.

Det går du hjem med efter workshoppen

  • Outlines til din kommunikationsstrategi så du ved præcis, hvad du skal fokusere på det næste år.
  • Tips til målsætning, konkurrenter, Tone of Voice, målgrupper, medievalg, kernebudskaber, indhold, handleplan og effektmåling.
  • Nye kompetencer i værktøjskassen, der skaber langsigtet værdi for din virksomhed og en bedre bundlinje.

Hvem kan deltage

Workshoppen er for dig, der arbejder med kommunikation og/eller markedsføring for en virksomhed. Du vil gerne lære, hvordan du udarbejder din første kommunikationsstrategi eller finpudser dine evner i at lave din næste strategi.

Hvem kan du møde?

Line Saksager Christensen, Managing Director hos Markable og Ditte Marie Bro Pedersen, Marketingspecialist hos Markable.

Line startede Markable i 2020 efter fem år som Marketing Manager hos Copenhagen Business School. Line er uddannet i kommunikation, grafisk design, marketing og projektledelse. Hun har en stor interesse i at lave målrettede og målbare strategier og eksekvering, der kombinerer god kommunikation, marketing og visuelt design.

Ditte er til dagligt Marketingspecialist hos Markable. Hun rådgiver og hjælper hver dag virksomheder med at udarbejde kommunikationsstrategier, lave indhold og effektmåle på indsatserne. Ditte har en baggrund i Kommunikation og digitale medier og har syv års erfaring indenfor marketing.

Afbud

Du bedes melde afbud på MitDM senest to dage før arrangementets afholdelse. Ved manglende afbud faktureres et udeblivelsesgebyr på kr. 200 per dag.

Hvem er DM Kommunikation?

DM Kommunikation er sektoren for alle, der arbejder med kommunikation, sprog eller marketing. Hvad enten du er kommunikationsrådgiver i en kommune, marketingkonsulent i et rejsebureau, presserådgiver i et ministerie, oversætter i en medicinalvirksomhed eller redaktør af en hjemmeside. Gennem vores magasin, arrangementer, konferencer, nyhedsbrev og andre tilbud samler vi Danmarks kommunikatører i et fagligt fællesskab.

Læs mere om DM Kommunikation her

Praktiske oplysninger

Tidspunkt 24. april 2025 09:00 - 15:30
Sted DM Aarhus Åboulevarden 23, 2. sal 8000 Aarhus C
Tilmeldingsfrist 16. april 2025 - kl. 14:00
Afmeldingsfrist 22. april 2025 - kl. 14:00
Medlemspris Gratis
Pris for andre Kun for medlemmer

Seneste nyheder

Se alle nyheder

Akademikerbladet

Akademikerbladet.dk

Genveje