Hvorfor skal vi nu til at registrere vores arbejdstid? Og hvad skal vi som tillidsrepræsentanter og arbejdsmiljørepræsentanter være opmærksom på?
Den 1. juli 2024 træder de nye arbejdstidsregler i kraft, som betyder, at alle arbejdsgivere skal stille et objektivt, pålideligt og tilgængeligt arbejdstidsregistreringssystem til rådighed, så medarbejderne kan registrere deres daglige arbejdstid.
Indhold
Vi vil komme ind på, hvad de nye regler præcist indebærer og bl.a. berøre
- Hvad er baggrunden for de nye regler?
- Hvor var parterne uenige under forhandlingerne?
- Hvad skal vi som TR og AMIR være opmærksom på?
- Hvad kan jeg bruge arbejdstidsregistreringerne til i mit TR- eller AMR-arbejde?
Oplægsholder
Oplægget holdes af chefkonsulent Marlene Scott Reinbacher fra Akademikerne (AC). AC har siddet med ved forhandlingsbordet, da arbejdsmarkedets parter (DA, FH og AC) indgik aftalen om arbejdstidsregistrering, som er en udløber af et EU-arbejdstidsdirektiv.
Form
Mødet afholdes over værktøjet Teams. Du vil få mødeinfo sammen med bekræftelsen på din tilmelding til mødet.
Målgruppe
Mødet er for medlemmer af DM, der er tillidsrepræsentanter, -suppleanter eller arbejdsmiljørepræsentanter.
TRtirsdag afholdes i et samarbejde mellem DM, FAOD, Konstruktørforeningen, ATO, DDD, TDL og DP.