Samarbejde med influencere kan være et godt supplement til andre kommunikationskanaler, også uden store budgetter
At være influencer er indimellem en udskældt branche. Det trækker overskrifter, når influencere markedsfører usunde fødevarer til børn. Men de er også så meget andet.
Kom rigtigt fra start med influencersamarbejde
Camilla Stemann Jensen, sociale medier- og influencerekspert og har arbejdet med influencere, siden ordet ramte de danske breddegrader for første gang. Hun giver os et indblik i, hvordan influencere kan bruges i strategisk kommunikation, selv uden de helt store budgetter.
Vi kommer omkring
- Hvilke typer af influencere findes?
- Hvad skal man være opmærksom på, inden man vælger et samarbejde med en influencer?
- Hvordan indgår man et godt samarbejde med en influencer? Fra det rigtige match til afsluttende evaluering og effektmåling?
Selvfølgelig krydret med gode eksempler og do’s and don’ts.
Kræftens Bekæmpelse: Sådan arbejder vi med influencere
Camilla Tønnesen, community- og influencerredaktør, Kræftens Bekæmpelse
Kasper Elbæk, kreativ kampagneleder og redaktør for sociale medier, Kræftens Bekæmpelse
Hos Kræftens Bekæmpelse fylder influencere meget i mange af deres indsatser og kampagner. Hør, hvordan de arbejder strategisk med influencere, sikre en rød tråd gennem arbejdet med forskellige typer af influencere, og hvad de gør for at sikre, at samarbejdet ikke kommer til at skade den gode sag. Helt konkret får vi et indblik i #mitknækcancer, som er den seneste influencerkampagne hos Kræftens Bekæmpelse.
Arrangementet gennemføres i samarbejde mellem DM og Kforum.
Afbud
Du bedes melde afbud på MitDM senest to dage før arrangementets afholdelse. Ved manglende afbud faktureres et udeblivelsesgebyr på kr. 200 per dag.