Spring menu over

Miniguide: Sådan skaber du en god work-life-balance

Del artikel:

Savner du en bedre balance mellem dit privatliv og arbejdsliv? I denne miniguide får du 6 praktiske tips til at skabe en god work-life-balance.

​Har du svært ved at balancere dine karrieredrømme med et meningsfuldt liv, hvor arbejdet ikke sluger al din fritid?

Eller trives du bedst med at blande arbejdsliv og privatliv, men savner du alligevel en lidt bedre balance mellem de to ting? Så er du ikke alene.

Derfor er work-life-balance så vigtigt

En sund work-life balance er ikke blot en fordel for den enkelte medarbejder, men også for virksomheder.

Studier har afdækket, at medarbejdere, der har en god work-life balance, oplever øget jobtilfredshed, forbedret mental sundhed og reduceret fravær. Disse faktorer kan føre til øget produktivitet, større jobglæde og engagement, og desuden mindske stress.

Der er en række ting, som du selv kan være opmærksom på for at få en god work-life-balance. Disse tips kan du blive klogere på i vores miniguide. Samtidig vil vi slå fast, at virksomheder også har et medansvar. Work-life-balance skal sættes på dagsordenen og fælles snakke om fleksibiliteten skal prioriteres.

Læs også vores guide om stress

Vi har lavet en guide om stress. Den er til dig, der er ved at blive stresset eller ønsker viden om, hvordan du forebygger stress. Guiden indeholder konkrete råd og værktøjer, som kan hjælpe dig her og nu.

Hvad en CEO i kommunikationsbranchen har lært om work-life-balance

Læs vores interview med CEO og kommunikatør, Mille Klink, som deler de erfaringer, hun har gjort sig om work-life-balance i løbet af sit arbejdsliv.

Seneste nyheder

Se alle nyheder

Akademikerbladet

Akademikerbladet.dk

Genveje