Lær at arbejde med AMEC-modellen; et globalt brugt framework, der kobler forretnings- og kommunikationsmål
Vil du dokumentere værdien af jeres kommunikationsindsats og samtidig blive en endnu dygtigere kommunikatør? Effektmåling kan være en svær disciplin at mestre, men på dette mini-kursus i tre dele får du de konkrete metoder, der gør det muligt. Gennem lærerige eksempler og praktiske værktøjer lærer du, hvordan planlægning, måling og evaluering giver dig svaret på, hvordan din kommunikation bidrager til organisationens succes.
Du er nu klar til at blive introduceret til verdens førende model inden for effektmåling af kommunikation, populært kaldet AMEC-frameworket.
AMEC-modellen viser dig, hvordan du kæder et forretningsmål og et kommunikationsmål sammen, så du kan måle, hvordan din kommunikation hjælper din organisation til at realisere dens strategiske mål – fx mere salg, et bedre omdømme, stærkere relationer, føjelighed ift. regler eller sågar strukturelle samfundsændringer.
Udbytte
Du lærer
- Hvordan du kan bruge AMEC-modellen både til planlægning og afrapportering af kommunikationsindsatser.
- Hvordan du udvælger de relevante målepunkter for hvert stadie i processen – fra budskab til effekt.
- Hvordan du også kan håndtere nogle situationer, hvor AMEC-modellen ikke nødvendigvis er den bedste løsning.
Et webinar i 3 dele
Effektmåling er en svær disciplin. For at få det fulde udbytte af dette kursus, er det derfor nødvendigt, at du deltager i alle tre webinarer. Du finder link til de øvrige webinarer her Modul 1 og Modul 3
Webinaret bliver ikke optaget.
Hvem kan du møde?
Jesper Andersen er kommunikationsrådgiver med over 20 års erfaring og speciale i effektmåling af kommunikation. Hans kunder tæller både virksomheder, NGO’er og offentlige myndigheder i ind- og udland.
Siden 2017 har han præsenteret og undervist i måling på konferencer i Nordamerika, Europa og Mellemøsten. Jesper er desuden fast underviser på MBA’en på Quadriga University i Berlin.
Afbud
Bliver du forhindret i at deltage, vil vi gerne have dit afbud så hurtigt som muligt, og senest dagen før arrangementet. Dette er af hensyn til planlægning og så en anden kan få glæde af din plads.
Information om online arrangement
Arrangementet foregår online via Zoom. Du får tilsendt link og adgangskode på den mail, du har registreret hos DM.
Optagelse af webinar
Som udgangspunkt har DM valgt ikke at optage alle online arrangementer. Det skyldes flere og ofte forskellige ting – dels har oplægsholderen rettighederne til oplægget, dels skal DM efterleve persondataloven og sidst, men ikke mindst prioriterer vi den nære og fortrolige oplevelse på vores kurser og workshops, hvad enten det afholdes online eller fysisk.
Nogle gange får vi lov til at optage et arrangement, og så deles det efterfølgende med de tilmeldte til arrangementet på Mit DM i en kort periode.
Hvem er DM Kommunikation?
DM Kommunikation er sektoren for alle, der arbejder med kommunikation, sprog eller marketing. Hvad enten du er kommunikationsrådgiver i en kommune, marketingkonsulent i et rejsebureau, presserådgiver i et ministerie, oversætter i en medicinalvirksomhed eller redaktør af en hjemmeside. Gennem vores magasin, arrangementer, konferencer, nyhedsbrev og andre tilbud samler vi Danmarks kommunikatører i et fagligt fællesskab.
© Unsplash
Praktiske oplysninger
Effektmåling for kommunikatører, modul 2 af 3
© Unsplash
Praktiske oplysninger
Lær at arbejde med AMEC-modellen; et globalt brugt framework, der kobler forretnings- og kommunikationsmål
Vil du dokumentere værdien af jeres kommunikationsindsats og samtidig blive en endnu dygtigere kommunikatør? Effektmåling kan være en svær disciplin at mestre, men på dette mini-kursus i tre dele får du de konkrete metoder, der gør det muligt. Gennem lærerige eksempler og praktiske værktøjer lærer du, hvordan planlægning, måling og evaluering giver dig svaret på, hvordan din kommunikation bidrager til organisationens succes.
Du er nu klar til at blive introduceret til verdens førende model inden for effektmåling af kommunikation, populært kaldet AMEC-frameworket.
AMEC-modellen viser dig, hvordan du kæder et forretningsmål og et kommunikationsmål sammen, så du kan måle, hvordan din kommunikation hjælper din organisation til at realisere dens strategiske mål – fx mere salg, et bedre omdømme, stærkere relationer, føjelighed ift. regler eller sågar strukturelle samfundsændringer.
Udbytte
Du lærer
- Hvordan du kan bruge AMEC-modellen både til planlægning og afrapportering af kommunikationsindsatser.
- Hvordan du udvælger de relevante målepunkter for hvert stadie i processen – fra budskab til effekt.
- Hvordan du også kan håndtere nogle situationer, hvor AMEC-modellen ikke nødvendigvis er den bedste løsning.
Et webinar i 3 dele
Effektmåling er en svær disciplin. For at få det fulde udbytte af dette kursus, er det derfor nødvendigt, at du deltager i alle tre webinarer. Du finder link til de øvrige webinarer her Modul 1 og Modul 3
Webinaret bliver ikke optaget.
Hvem kan du møde?
Jesper Andersen er kommunikationsrådgiver med over 20 års erfaring og speciale i effektmåling af kommunikation. Hans kunder tæller både virksomheder, NGO’er og offentlige myndigheder i ind- og udland.
Siden 2017 har han præsenteret og undervist i måling på konferencer i Nordamerika, Europa og Mellemøsten. Jesper er desuden fast underviser på MBA’en på Quadriga University i Berlin.
Afbud
Bliver du forhindret i at deltage, vil vi gerne have dit afbud så hurtigt som muligt, og senest dagen før arrangementet. Dette er af hensyn til planlægning og så en anden kan få glæde af din plads.
Information om online arrangement
Arrangementet foregår online via Zoom. Du får tilsendt link og adgangskode på den mail, du har registreret hos DM.
Optagelse af webinar
Som udgangspunkt har DM valgt ikke at optage alle online arrangementer. Det skyldes flere og ofte forskellige ting – dels har oplægsholderen rettighederne til oplægget, dels skal DM efterleve persondataloven og sidst, men ikke mindst prioriterer vi den nære og fortrolige oplevelse på vores kurser og workshops, hvad enten det afholdes online eller fysisk.
Nogle gange får vi lov til at optage et arrangement, og så deles det efterfølgende med de tilmeldte til arrangementet på Mit DM i en kort periode.
Hvem er DM Kommunikation?
DM Kommunikation er sektoren for alle, der arbejder med kommunikation, sprog eller marketing. Hvad enten du er kommunikationsrådgiver i en kommune, marketingkonsulent i et rejsebureau, presserådgiver i et ministerie, oversætter i en medicinalvirksomhed eller redaktør af en hjemmeside. Gennem vores magasin, arrangementer, konferencer, nyhedsbrev og andre tilbud samler vi Danmarks kommunikatører i et fagligt fællesskab.