Spring menu over

Grundlæggende introduktion til Canva

© Unsplash

© Unsplash

Praktiske oplysninger

Tidspunkt 5. februar 2026 09:00 - 11:00
Sted Online
Tilmeldingsfrist 4. februar 2026 - kl. 14:00
Medlemspris Gratis
Pris for andre Gratis

Få en grundlæggende introduktion til Canva, så du hurtigt kan lave flot og professionelt grafisk indhold

I kommunikationsfaget forventes det i dag, at vi kan producere visuelt indhold, også selvom vi ikke er uddannede grafikere. Heldigvis behøver det hverken at være svært eller tidskrævende.

På dette webinar får du en grundlæggende introduktion til Canva, så du hurtigt kan lave flot og professionelt grafisk indhold til alt fra sociale medier og nyhedsbreve til præsentationer og invitationer. Webinaret er særligt for dig, der aldrig har brugt Canva før, eller kun har snuset lidt til det og mangler det store overblik.

På webinaret gennemgår vi

  • Opbygning af Canva
  • Sådan opretter du et design
  • Nyttige funktioner og gode genveje
  • Sådan eksporterer du et design

Det kan du efter webinaret

  • Navigere trygt rundt i Canva
  • Lave enkelt og indbydende grafisk indhold
  • Forstå, hvordan du tilpasser dine designs til forskellige platforme

Hvorfor deltage

  • Du sparer tid i dit daglige arbejde
  • Du bliver mere selvkørende i dine visuelle opgaver
  • Du står stærkere fagligt som kommunikatør eller marketingmedarbejder
  • Du får materiale og slides tilsendt, så du let kan arbejde videre efter webinaret
Ditte Markable

Hvem kan du møde?

Ditte Marie Bro Pedersen har specialiseret sig i Canva gennem mere end fire år og har undervist, rådgivet og udviklet løsninger for både små og store virksomheder. Hun kender platformen i dybden og er altid opdateret på nye funktioner. Til daglig arbejder hun hos Markable med strategi, indhold og effektmåling – og hun er kendt for at undervise på en konkret, engagerende og lettilgængelig måde.

Om Markable
Markable er et kommunikations- og marketingbureau, der rådgiver og hjælper små, mellemstore og store virksomheder med at blive top of mind hos deres kunder med særligt fokus på strategi, branding, LinkedIn og grafisk design.

Afbud

Bliver du forhindret i at deltage, vil vi gerne have dit afbud så hurtigt som muligt, og senest dagen før arrangementet. Dette er af hensyn til planlægning og så en anden kan få glæde af din plads.

Du kan melde afbud på Mit DM

Information om online arrangement

Arrangementet foregår online via Zoom. Du får tilsendt link og adgangskode på den mail, du har registreret hos DM.

Læs om DM’s brug af Zoom

Optagelse af webinar

Som udgangspunkt har DM valgt ikke at optage alle online arrangementer. Det skyldes flere og ofte forskellige ting – dels har oplægsholderen rettighederne til oplægget, dels skal DM efterleve persondataloven og sidst, men ikke mindst prioriterer vi den nære og fortrolige oplevelse på vores kurser og workshops, hvad enten det afholdes online eller fysisk.

Nogle gange får vi lov til at optage et arrangement, og så deles det efterfølgende med de tilmeldte til arrangementet på Mit DM i en kort periode. 

Hvem er DM Kommunikation?

DM Kommunikation er sektoren for alle, der arbejder med kommunikation, sprog eller marketing. Hvad enten du er kommunikationsrådgiver i en kommune, marketingkonsulent i et rejsebureau, presserådgiver i et ministerie, oversætter i en medicinalvirksomhed eller redaktør af en hjemmeside. Gennem vores magasin, arrangementer, konferencer, nyhedsbrev og andre tilbud samler vi Danmarks kommunikatører i et fagligt fællesskab.

Del artikel:

Seneste nyheder

Se alle nyheder

Akademikerbladet

Akademikerbladet.dk

Genveje