KI’s generalforsamling siger ja til fusion med DM

Del artikel:

Forbundet Kultur og Informations generalforsamling har den 4. marts sagt ja til at fusionere med DM. Nu skal forslaget til urafstemning blandt KI’s medlemmer.

Lørdag den 4. marts sagde 96,4 procent af de delegerede på Forbundet Kultur og Informations ekstraordinære generalforsamling ja til hovedbestyrelsens forslag om at gennemføre fusionen mellem KI og DM med virkning fra den 1. november 2023.

Formand for Kultur og Information Tine Segel lagde i sin tale til generalforsamlingen ikke skjul på, at det var en alvorlig og vemodig dag både for hovedbestyrelsen og for forbundet:

“Vi er et forbund med 100 års historie. Vores faglighed er meget, meget ældre, og eksisterede også før der var et forbund. En faglighed der altid har sikret, at viden og fortællinger blev givet videre fra menneske til menneske. Den historie står vi på skuldrene af i dag. Derfor er det vigtigt for mig at understrege, at det ikke er vores faglighed, der er til afstemning i dag”.

”Dét, vi stemmer om i dag, er en fusion mellem KI og DM”, sagde Tine Segel og fortsatte:

”En fusion vil sikre vores medlemmer en stærk interessevaretagelse, gode rådgivnings- og medlemstilbud og mulighed for at dyrke fagligheden i nye netværk og sammenhænge. Det handler om udvikling og muligheder for os som medlemmer, også selvom det betyder farvel til den organisation, som vi kender og holder af. Men tiden er nu.”

Nu sendes forslaget om fusion til urafstemning blandt medlemmerne af Forbundet Kultur og Information, som kan stemme i perioden fra den 13. marts til den 23. marts.

I hører fra os igen, når resultatet af urafstemningen i Kultur og Information er gennemført. Bliver fusionen en realitet vil DM og KI’ sekretariater kontakte berørte tillidsrepræsentanter med information og vejledning om fusionens betydning for repræsentationen på de enkelte arbejdspladser.

Alle nyheder

Akademikerbladet