Gå til sidens indhold

Anmeldelse af tillidsrepræsentant

Når du er blevet valgt som tillidsrepræsentant, skal du anmelde det til os. Herefter anmelder vi skriftligt valget til din arbejdsgiver og meddeler, at du varetager hvervet som tillidsrepræsentant.

Din bemyndigelse træder først i kraft, når valget er anmeldt hos os og hos din arbejdsgiver. Herefter har du bemyndigelse til at varetage dine kollegaers interesser overfor din arbejdsgiver og til at indgå i forhandlinger. Med anmeldelsen indtræder også din beskyttelse mod afskedigelse og forflyttelse. Derfor er det vigtigt, at du husker at anmelde valget til os.

Når du anmelder valget til DM, bliver du inviteret til vores gratis tillidsrepræsentantuddannelse, du får mulighed for løbende sparring på dine opgaver, og du bliver inviteret til vores årsmøde for tillidsrepræsentanter og arbejdsmiljørepræsentanter.

Arbejdsplads

Hvis du er TR/suppleant for flere arbejdspladser, kun for en del af en arbejdsplads eller en gruppe, så angiv her det præcise dækningsområde.
Hvis du er TR eller suppleant på en undervisningsinstitution, skal du oplyse om du dækker VIP’ere og/eller TAP’ere.