I dag bliver DM og Kommunikation og Sprog (KS) til ét samlet, fagligt fællesskab. DM og KS fusionerer nemlig med DM som den fortsættende forening.
I dag bliver DM og Forbundet kommunikation og Sprog (KS) til ét samlet, fagligt fællesskab. DM og KS fusionerer nemlig med DM som den fortsættende forening.
Dermed er medlemsflokken i DM for første gang på ca. 83.000 medlemmer.
Det største faglige fællesskab for kommunikation, sprog og marketing
Gennem fusionen med KS kommer DM til at være den fagforening, der har det største faglige fællesskab for akademikere, som arbejder med kommunikation, sprog og marketing.
DM organiserer i forvejen mange medlemmer, som arbejder inden for disse områder, og fra i dag vil gruppen tælle mere end 10.000 medlemmer. Det betyder også, at DM fra i dag tilbyder markant flere attraktive medlemstilbud til medlemmer, der arbejder med eller interesserer sig for kommunikation, sprog og marketing.
DM’s forperson Camilla Gregersen glæder sig over etableringen af en fælles forening, som bygger oven på det eksisterende faglige fællesskab, som ofte findes mellem DM’ere og hidtidige medlemmer af KS:
“Mange medlemmer af KS og DM har allerede nu et stærkt fagligt fællesskab, og med en fusion gør vi det fagfaglige fællesskab endnu stærkere,” siger Camilla Gregersen.
Hun fortæller også, at med fusionen får DM endnu flere ressourcer og aktiviteter, som kan skabe faglig værdi for den samlede medlemsflok:
"Fusionen betyder, at vi kombinerer alt det bedste fra KS med vores egne medlemstilbud og bruger vores fælles muskler til at kæmpe for kommunikatørerne og fagets værdi," uddyber Camilla Gregersen.
DM viderefører KS’ dybe kendskab til faget i en ny sektor, DM Kommunikation
Kommunikation og Sprog har de seneste 50 år organiseret medlemmer, der arbejder med kommunikation, sprog og marketing. KS organiserer mere end 6.000 medlemmer. Størstedelen af dem er privatansatte.
KS’ medlemmer har altid lagt stor vægt på at have en fagforening, der har nært kendskab til dem og deres branche. KS står på mål for medlemmernes og fagets værdi og hjælper dem med at holde deres kompetencer ved lige i en tid, hvor der stilles store krav til kommunikatørernes evne til at navigere mellem strategi, rådgivning, bæredygtighed og digitalisering.
Den opgave viderefører DM i den nye sektor, DM Kommunikation, som får KS’s forperson Cathrine Holm-Nielsen i spidsen for en bestyrelse med gode kræfter fra såvel DM som KS.
Cathrine Holm-Nielsen glæder sig til at komme i gang med arbejdet:
"Nu skal vi i gang med at bygge en endnu stærkere fagforening som – med flere kræfter end KS havde alene – kan tale vores fags sag, og som tilbyder en større mængde relevante faglige arrangementer, fagpolitisk interessevaretagelse og flere fagforeningstilbud til medlemmerne. Det glæder vi os helt vildt til," siger Cathrine Holm-Nielsen.
Den nye sektor viderefører mange af de kendte og populære koncepter fra KS – fx KS-dagen, KS’ medlemsblad og de lokale, frivillige kommunikationsgrupper.et hele samles i et flot, fagligt univers, som du allerede nu kan gå på opdagelse i.
Fusionen mellem DM og KS bygger på en grundig proces mellem de to fagforeninger og 97 procents opbakning fra KS’s medlemmer ved en urafstemning i februar.
Q&A om fusion
Læs vores Q&A om fusionen og se, hvilke ændringer, der kommer i dit medlemskab, hvis du er tidligere KS-medlem.
DM Kommunikation
Arbejder du med kommunikation, sprog eller marketing? Se alle de arrangementer, der venter dig og dyk ned i de mange faglige artikler.
© Jakob Boserup