Dansk Magisterforening

CV for Naghmeh Mahmoud Kashani

Af Benedikte Ballund
Del artikel:

Læs artiklen om Naghmeh Mahmoud Kashani.

Naghmeh Mahmoud Kashani
Allégade 23B st. th.  
Frederiksberg, 2000
Naghmeh@outlook.dk
60 76 71 51

Fødselsdato: 1984
Fødested: Teheran
Statsborgerskab: Dansk

Uddannelse
2010 – 2013: KANDIDATGRAD (MA) i Mellemøststudier fra Syddansk Universitet. Gennemsnit på 10.7.

JUN. – JAN. 2011: STANDARD MODERNE ARABISK – Upper Elementary Level Arabic på Lebanese American University.LEVANTINSK TALEDIALEKT – Lower Advanced Level på the Academy of Language and Practical Skills, i Beirut.

2006 – 2010: BACHELORGRAD (BA) i Historie, fra Aarhus Universitetet.

2004 – 2004:   MATEMATISK STUDERENDE på Statsgymnasium i Aarhus og er ellers gået i gymnasium i Teheran.

Studenterpolitik og andet organisatorisk relevant arbejde
2014-: PROJEKTANSAT HOS C:NTACT

2013-11-08: PROJEKTANSAT HOS TOFT KOMMUNIKATION
Reference: Søren Toft, e-mail:Soren@toftkommunikation.dk
OPGAVER OG PRÆSTATIONER: At udarbejde og analysere en undersøgelse omhandlende, hvordan forskellige aktører blandt andet ministerierne påvirker lovgivningen i Folketinget. At være en del af arbejdet på kontoret omhandlende politisk kommunikation.

JUNI 2013: RESEARCH ASSISTENT AT CO+
Reference: Pernille Bigum, Office Manager. E-mail: pb@coplus.com
OPGAVER: Research foretaget på forskellige subkulturer i bogen “100 subkulturer”

2011 – 2012 MEDLEM AF STUDIENÆVNET PÅ SYDDANSK UNIVERSITET (SDU)
Reference: Peter Seeberg, Studieleder og lektor på Mellemøststudier på SDU, 
E-mail: Seeberg@hist.sdu.dk, Telefon: 65 50 21 76

2007 – 2010 MEDLEM AF STUDIENÆVNET PÅ AARHUS UNIVERSITET (AU)

2007 – 2008   PROJEKTKOORDINATOR OG ANSVARLIG FOR MENTORORDNING FOR FØRSTEÅRSSTUDERENDE PÅ AU

2007 – 2008 FORMAND AF FAGUDVALGET PÅ AU

2006 – 2010 MEDLEM AF FAGUDVALGET PÅ AU
Reference på ovenstående: Søren Hein Rasmussen, daværende Studieleder og lektor på Institut for Historie og Områdestudier, 
Telefon: +45 89 42 20 34 E-mail: hisshr@hum.au.dk
OPGAVER OG PRÆSTATIONER: Evnen til at koordinere og lede projekter i samarbejde med studerende, lektorer og andre involverede. Evnen til at opnå forståelse for politisk organisationer og den demokratiske udvikling i disse organisationer på universitetsniveau. Evnen til at holde effektive møder, gennemføre dagsordner, evaluering og strategisktænkning inden for muligheder for at udvikle og forbedre en organisation m.h.t. organisationens målsætninger. Indsigt og viden om hvordan universiteterne fungerer.

Projektledelse i mellemøstkontekst
2011 APRIL ORGANISATION OG KOORDINERING AF STUDIEREJSER I SYRIEN OG LIBANON med Mellemøstcenteret på Syddansk Universitet.

SOMMER 2007 & 2009: IRAN REJSEGUIDE I IRAN OG KOORDINATOR PÅ PROJEKTET “NEXT STOP MIDDLE EAST” i Iran og medlem af “Mellemfolkelig Samvirke”, “ActionAid Denmark”
Nexstop:www.globalcontact.dk/sw127051.asp
Reference: Maria Boll Jensen, Fælledvej 12, 2200 Kbh N.
Telefon: 77 31 0000, E-mail: ms@ms.dk
OPGAVER OG PRÆSTATIONER: Jeg var koordinator og rejseleder på rejser til Mellemøsten. Her var jeg med til at koordinere et rejseprogram baseret på kulturelle og samfundsmæssige hensyn, der skulle repræsentere et så objektivt billede af landets mange politiske og kulturelle aspekter som muligt. Jeg opnåede et stort netværk af forskellige kulturelle og politiske personligheder og lærte at værdsætte mangfoldighed såvel som forskellighed og dialog. Derudover har jeg formået at få kendskab til gruppedynamik og at være leder for en gruppe mennesker i uvante og til tider ukonventionelle omstændigheder i Iran, Syrien og Libanon.

Analysefærdigheder
2011 – 2012 FORSKNINGSASSISTENT PÅ ISSAM FARES INSTITUT (IFI) - PUBLIC POLICY AND INTERNATIONAL AFFAIRS - PROGRAMMET PÅ AMERICAN UNIVERSITY OF BEIRUT (AUB) 
Reference: Hana A. El-Ghali Senior Program Koordinator på IFI. 
E-mail: re15@aub.edu.lb
OPGAVER OG PRÆSTATIONER: Jeg var en del af projektet “Supporting a Participatory Policy making Process in the MENA Region”, et projekt i samarbejde med “Westminster Foundation for Development” og Issam Fares Institut. Under dette project, fik jeg udført selvstændigt et “literature review” med titlen “the Making of Public Policy – the Political Context and Structure in Lebanon”. Derudover udførte jeg systematiske interviews med forskellige Ngo’er i Libanon som samarbejdede med parlamentet. Dette arbejde blev udført for at forbedre parlamentets lovgivende arbejde for at opnå en større tendens hen imod forskningsbaseret policy-making. I den forbindelse leverede jeg en evalueringsrapport baseret på resultaterne af min forskning og interviews.

2011 – 2012 FORSKNINGSASSISTENT PÅ DEPARTMENT OF SOCIAL SCIENCES, LEBANESE AMERICAN UNIVERSITY (LAU), BEIRUT
Reference: Imad Salamey, lektor på Statskundskab og Koordinator på International Affairs Graduate Program på LAU.
E-mail: Imad.salamey@lau.edu.lb
OPGAVER OG PRÆSTATIONER: Her var jeg med til at koordinere forskningsprojekter omhandlende det arabiske forår for bachelor og kandidatstuderende på Statskundskab, LAU. Her fik jeg udviklet en research design som involverede survey som skulle udføres sammen med politiske aktivister fra Iran og forskellige arabiske lande. Dette har produceret forskellige akademiske artikler og været grundlag for akademiske konferencer. Derudover var jeg involveret i forberedelse, evaluering og redigering af forskningsartikler for Dr. Salamey.

Relevante akademiske kurser

Specialiserede emner   Analytiske emner
 Konflikt og fredskabelse i splittet samfund International politik  International politik
 Vandkonflikter i Mellemøsten Komparativ Politik  Komparativ Politik
 EU og de sydlige Middelhavslande Historisk analyse og metode  Historisk analyse og metode
 Tyrkiet og det europæiske menneskerettighedsregime Forskningshistorie  Forskningshistorie

Kompetencer og kvalifikationer
Færdigheder i at overskue og analysere historiske, samfundsmæssige sammenhænge og opstille historiske problemstillinger ved hjælp af relevante metoder og kilder.

  • Evnen til: Præcist og systematisk at uddrage relevante oplysninger i et materiale
  • Selvstændigt at definer, strukturere og gennemføre et projekt.
  • At strukturere viden med henblik på skriftlig og mundtlig formidling.
  • At analysere kompelske forhold i dybden

Sprogfærdigheder

  Mundtlig   Skriftlig
 Persisk
 Flydende  Flydende
 Dansk  Flydende  Flydende
 Engelsk  Flydende  Flydende
 Arabisk  Medium  Medium
Spansk   Basis  Basis

Computerfærdigheder

Brug af MS OFFICE

Word  Erfaren 
 Power Point  Erfaren
 Excel  Medium
 Brug af Windows  Dagligt
 Viden om PC'er  Udemærket