Intro til metode og de grundlæggende principper, når du skal måle effekten af din kommunikationsindsats
Vil du dokumentere værdien af jeres kommunikationsindsats og samtidig blive en endnu dygtigere kommunikatør? Effektmåling kan være en svær disciplin at mestre, men på dette mini-kursus i tre dele får du de konkrete metoder, der gør det muligt. Gennem lærerige eksempler og praktiske værktøjer lærer du, hvordan planlægning, måling og evaluering giver dig svaret på, hvordan din kommunikation bidrager til organisationens succes.
I den første del af kurset arbejder vi indledningsvis med at definere, hvad ’effekt’ af kommunikation er og hvad det vil sige at måle den. Måling bliver hurtigt sprogligt forvirrende, og derfor bliver du introduceret til modellen ’Modenhedstrappen’, der med sine fem trin gør det simpelt at overskue og forstå, hvorfor og hvordan forskellige organisationer måler forskellige ting – alt sammen kaldet ’måling’.
Med denne grundviden om effekt og målemetoder er du klar til at bide skeer med mere avancerede modeller i Del 2.
Udbytte
Du lærer
- Hvordan der er et sted for alle at starte med måling – uanset erfaring.
- Den afgørende forskel på et kommunikationsmål og et forretningsmål – og hvordan du skelner mellem dem.
- Hvordan kommunikation, når det gøres rigtigt, understøtter en organisation i at nå sine strategiske mål.
Hvem kan du møde?
Jesper Andersen er kommunikationsrådgiver med over 20 års erfaring og speciale i effektmåling af kommunikation. Hans kunder tæller både virksomheder, NGO’er og offentlige myndigheder i ind- og udland.
Siden 2017 har han præsenteret og undervist i måling på konferencer i Nordamerika, Europa og Mellemøsten. Jesper er desuden fast underviser på MBA’en på Quadriga University i Berlin.
Et webinar i 3 dele
Effektmåling er en svær disciplin. For at få det fulde udbytte af dette kursus, er det derfor nødvendigt, at du deltager i alle tre webinarer. Du finder link til de øvrige webinarer her Modul 2 og Modul 3
Webinaret bliver ikke optaget.
Afbud
Bliver du forhindret i at deltage, vil vi gerne have dit afbud så hurtigt som muligt, og senest dagen før arrangementet. Dette er af hensyn til planlægning og så en anden kan få glæde af din plads.
Information om online arrangement
Arrangementet afholdes via det virtuelle møde- og undervisningsværktøj Zoom. Som deltager får du tilsendt et link og et password til webinaret via den mailadresse, du har oplyst til DM. Læs om DM’s brug af Zoom
Hvem er DM Kommunikation?
DM Kommunikation er sektoren for alle, der arbejder med kommunikation, sprog eller marketing. Hvad enten du er kommunikationsrådgiver i en kommune, marketingkonsulent i et rejsebureau, presserådgiver i et ministerie, oversætter i en medicinalvirksomhed eller redaktør af en hjemmeside. Gennem vores magasin, arrangementer, konferencer, nyhedsbrev og andre tilbud samler vi Danmarks kommunikatører i et fagligt fællesskab.