Spring menu over

En flytning geografisk og arbejdsmæssigt

Nicklas Collier Ingen Kreditering Nødvendig

Nicklas Collier har en kandidat i international virksomhedskommunikation, men har altid syntes, at marketing også virkede spændende.

Nyt job Sofia Tøfting
Del artikel:

I sit nye arbejde som Marketing Manager i Live Nation Danmark har Nicklas Collier flyttet sig fra Aarhus til København og fra kommunikation til marketing. Han glæder sig til at få mere jord under neglene i en branche, hvor tingene kan gå hurtigt.

Det har været en ret vild sommer for Nicklas Collier.

I juni måned boede han i Aarhus med sin partner, da partneren fik et spændende jobtilbud i København. 

Derfra gik det stærkt.

Halvanden måned senere var de flyttet tværs over landet, Nicklas Colliers gamle arbejde var opsagt, og han startede på sit nye job 1. august. Han havde taget et spring. Ikke bare fra Aarhus til København, men også fra kommunikation til marketing.

I sit nye job som Marketing Manager i Live Nation Danmark er det Nicklas Colliers primære arbejdsopgaver at markedsføre og annoncere nogle af de shows, som Live Nation booker. Det kan være alt fra koncerter og standupcomedy til teater. Nicklas Collier har ansvaret for markedsføringen af de shows, han arbejder med. Det er ham, der i samarbejde med artistens bagland beslutter, hvordan markedsføringsbudgettet fordeles og anvendes - f.eks. via reklamer på SoMe eller bannere i bybilledet på busser og lignende. Egentlig skal han sørge for, at hele markedsføringen hænger sammen, fra koncerten annonceres frem til showdato.

Da Nicklas Collier faldt over stillingsopslaget hos Live Nation, virkede stillingen både interessant og anderledes. Han har en baggrund inden for kommunikation, men han har alligevel altid tænkt, at marketing også kunne være spændende.

Det interessante ved marketing er, at det er en kombination af noget kreativt og noget mere håndgribeligt, synes Nicklas Collier. Jobbet som Marketing Manager giver mulighed for en dybere viden om økonomi og budgetter, samtidig med, at han får lov at lave kreativt indhold. 

Livebranchen er en branche, der bevæger sig enormt hurtigt, og shows kan bookes med dages varsel. Heldigvis er Nicklas Collier havnet i et team, hvor de foretrækker, at han spørger en gang for meget. Det umiddelbare indtryk er, at der er højt til loftet på den nye arbejdsplads.

Der gik ikke mere end et par dage, før han fik lov at udvikle på, hvordan Live Nation bruger SoMe, og Nicklas Collier har oplevet stor opbakning til at bruge sin viden og erfaring. Den følelse af tillid under ansvar gør, at Nicklas Collier mærker, at han får lov at tænke selvstændigt. Og det gør arbejdet sjovt, synes han.

Nu glæder Nicklas Collier sig til at få endnu mere jord under neglene, når han graver sig dybere ned i sine arbejdsopgaver og lærer mere om sin nye arbejdsplads. Med tiden, når erfaringen er vokset, håber han at kunne gøre sig til en spiller for de større navne med større budgetter og måske endda på tværs af landegrænser. Selvom han ikke kan løfte sløret for de shows, han arbejder med lige nu, synes han selv, at de er ret spændende. 

Mon ikke, de snart kan spottes på diverse SoMe-kanaler eller bannere på busser rundt omkring i landet.

Getty Images Vzcgwt7ff1u Unsplash Web Edit

Skarp pris på forsikringer

Som medlem af DM får du op til 27,8 % i rabat på privatforsikringer hos Alm. Brand

Lønguide for kommunikatører

Tjek din løn i DM's store lønguide for kommunikatører. Her kan du se, hvad andre kommunikatører tjener. Så er du godt på vej til din næste lønstigning.

Seneste artikler

Læs alle artikler

Akademikerbladet

Akademikerbladet.dk

Genveje