Spring menu over

Drømmer du om din egen nebengeschäft? 3/3

Del artikel:

Hvordan skriver du det gode tilbud, bruger dit netværk, og hvad gør du med det administrative?

Drømmer du om at bruge flere af sider af dig selv? Måske har du en brændende ambition om at blive coach, skrive artikler eller holde foredrag? Mange akademikere har på et eller andet tidspunkt drømt om at starte en nebengeschäft. 

Det er et stort skridt at sige sit job op og starte som 100% selvstændig. Men det er mere håndterbart at starte op i det små ved siden af dit nuværende arbejde. Og hvem ved: Måske vokser din nebengeschäft i løbet af nogle år til noget større, så det en dag bliver din primære beskæftigelse? 

På 3 webinarer hjælper vi dig med at omsætte din drøm til din første faktura. Vi fokuserer på din faglighed, og hvordan du kan omsætte den til salgbare ydelser. 

Webinarerne har forskellige temaer:  

  • Webinar 1: Hvordan finder du tid til en nebengeshcäft, hvad er dine ydelser, og hvordan finder du dine første kunder? (Allerede afholdt)
  • Webinar 2: Hvordan sælger og markedsfører du dine ydelser – og hvordan fastsætter du priser? (Allerede afholdt)
  • Webinar 3: Hvordan skriver du det gode tilbud, bruger dit netværk, og hvad gør du med det administrative? (Indeværende)

På dette webinar 3 kommer vi rundt om følgende spørgsmål: 

  • Det gode tilbud: Hvordan overbeviser du kunden og risikominimerer? 
  • Hvordan får du betaling for ekstraydelser? 
  • Hvad er en god aftale, og hvordan kan du forhandle uden at tabe penge? 
  • Hvordan bruger du dit netværk og dine ”konkollegaer”? 
  • Budget og formalia: Hvilke regler og love skal du forholde dig til? Og hvor kan du få hjælp? 
  • Hvordan etablerer du administrativ disciplin og gode administrative vaner i hverdagen? 

Hvem kan du møde?

Undervisere er Allan J. Christensen fra konsulentvirksomheden Cambiamento og Nina Riis fra Geschäftig. Begge har erfaring med opstart og drift af egne konsulentvirksomheder og har indgående indsigt i konsulentmarkedet.

Afbud

Bliver du forhindret i at deltage, vil vi gerne have dit afbud så hurtigt som muligt, og senest dagen før arrangementet. Dette er af hensyn til planlægning og så en anden kan få glæde af din plads.

Du kan melde afbud på Mit DM

Information om webinar

Webinaret afholdes via det virtuelle møde- og undervisningsværktøj Zoom. Som deltager får du tilsendt et link og et password til webinaret via den mailadresse, du har oplyst til DM. Læs om DM’s brug af Zoom

Optagelse af webinar

Som udgangspunkt har DM valgt ikke at optage alle online arrangementer. Det skyldes flere og ofte forskellige ting – dels har oplægsholderen rettighederne til oplægget, dels skal DM efterleve persondataloven og sidst, men ikke mindst prioriterer vi den nære og fortrolige oplevelse på vores kurser og workshops, hvad enten det afholdes online eller fysisk.

Nogle gange får vi lov til at optage et arrangement, og så deles det efterfølgende med de tilmeldte til arrangementet på Mit DM i en kort periode. 

Praktiske oplysninger

Tidspunkt 20. maj 2025 16:00 - 17:30
Sted Online
Tilmeldingsfrist 18. maj 2025 - kl. 23:30
Medlemspris Gratis
Pris for andre Kun for medlemmer