Hvordan sælger og markedsfører du dine ydelser – og hvordan fastsætter du priser?
Drømmer du om at bruge flere af sider af dig selv? Måske har du en brændende ambition om at blive coach, skrive artikler eller holde foredrag? Mange akademikere har på et eller andet tidspunkt drømt om at starte en nebengeschäft.
Det er et stort skridt at sige sit job op og starte som 100% selvstændig. Men det er mere håndterbart at starte op i det små ved siden af dit nuværende arbejde. Og hvem ved: Måske vokser din nebengeschäft i løbet af nogle år til noget større, så det en dag bliver din primære beskæftigelse?
På 3 webinarer hjælper vi dig med at omsætte din drøm til din første faktura. Vi fokuserer på din faglighed, og hvordan du kan omsætte den til salgbare ydelser.
Webinarerne har forskellige temaer:
- Webinar 1: Hvordan finder du tid til en nebengeschäft, hvad er dine ydelser, og hvordan finder du dine første kunder? (Allerede afholdt)
- Webinar 2: Hvordan sælger og markedsfører du dine ydelser – og hvordan fastsætter du priser? (Indeværende)
- Webinar 3: Hvordan skriver du det gode tilbud, bruger dit netværk, og hvad gør du med det administrative? Læs mere her
På dette webinar 2 kommer vi rundt om følgende spørgsmål:
- Hvordan etablerer du en kundebase, og hvordan håndterer du pipeline og leads?
- Hvordan sælger du, mens du har travlt med opgaver?
- Hvilke kanaler skal du bruge til markedsføring?
- Hvilke priskategorier har du brug for? Timepris, dagspris?
- Giver du fast pris eller fakturer du efter medgået tid?
- Hvornår skal du give rabat?
- Kan du have forskellige priser til forskellige kunder?
Hvem kan du møde?
Undervisere er Allan J. Christensen fra konsulentvirksomheden Cambiamento og Nina Riis fra Geschäftig. Begge har erfaring med opstart og drift af egne konsulentvirksomheder og har indgående indsigt i konsulentmarkedet.
Afbud
Bliver du forhindret i at deltage, vil vi gerne have dit afbud så hurtigt som muligt, og senest dagen før arrangementet. Dette er af hensyn til planlægning og så en anden kan få glæde af din plads.
Information om webinar
Webinaret afholdes via det virtuelle møde- og undervisningsværktøj Zoom. Som deltager får du tilsendt et link og et password til webinaret via den mailadresse, du har oplyst til DM. Læs om DM’s brug af Zoom
Optagelse af webinar
Som udgangspunkt har DM valgt ikke at optage alle online arrangementer. Det skyldes flere og ofte forskellige ting – dels har oplægsholderen rettighederne til oplægget, dels skal DM efterleve persondataloven og sidst, men ikke mindst prioriterer vi den nære og fortrolige oplevelse på vores kurser og workshops, hvad enten det afholdes online eller fysisk.
Nogle gange får vi lov til at optage et arrangement, og så deles det efterfølgende med de tilmeldte til arrangementet på Mit DM i en kort periode.