Spring menu over

Vil du i gang med at arbejde med Records Management?

1230 800Digitization 7114791

Pixabay

Praktiske oplysninger

Tidspunkt 28. januar 2026 09:00 - 10:30
Sted Online
Tilmeldingsfrist 27. januar 2026 - kl. 13:00
Medlemspris Gratis
Pris for andre Gratis

Flere og flere får opgaver inden for Records Management, hvor der hele tiden opstår nye job i både det private og det offentlige. Men hvordan kommer man i gang med at arbejde med Records Management?

Som konsulent får Tine Weirsøe fra Scandinavian Information Audit mange henvendelser fra DM-medlemmer og fra andre, som gerne vil vide mere og have indsigt i, hvordan man kommer i gang med løse opgaver inden for Records Management. 

På webinaret tager vi et kig på, hvad Records Management er for en disciplin. Vi kommer bl.a. ind på:

  • Hvad er Records Management - og hvad laver en Records Manager?
  • Hvilke kompetencer er det godt at have, når man skal arbejde med Records Management?
  • Konsulentrollen – hvordan taler man det rigtige konsulentsprog?
  • Hvordan sætter man værdi på selv sig?
  • Hvordan kan job inden for Records Management se ud?

Vi kommer også kort ind på et beslægtet arbejdsområde som Document Controlling, hvor man arbejder med den del af Records Management, hvor dokumenter og records skabes. Og så kommer vi tæt på, hvilke helt konkrete arbejdsopgaver, man kan have som Records Manager – og vejen derhen.

Til sidst lukker vi op for videndeling, hvor du i en række breakout rooms kan møde og snakke med de tre oplægsholdere og få svar på mange af dine spørgsmål om Records Management som karrierevej.

Hvem kan du møde?

Tine Weirsøe, iværksætter og direktør for Scandinavian Information Audit. Tine er specialiseret i Records Management og arbejder i grænsefeltet mellem forretning, compliance, governance og IT. Hun underviser på DM’s populære miniuddannelse, Records Manager, som afholdes igen med opstart den 2. marts 2026.

Siri Falkenstrøm, Seniorrådgiver i Nordisk Ministerråds Sekretariat, som fortæller om sin karrierevej fra informationsspecialist til IT-konsulent i Rigspolitiet til i dag at have ansvar for Nordisk Ministerråds ESDH- og mødehåndteringssystemer.

Sandra Cliff, Informations Management Specialist i Danmarks Nationalbank, som fortæller om sit arbejde, som ligger i spændingsfeltet mellem IT-systemer, processer og mennesker. Sandra er systemansvarlig for Nationalbankens ESDH-system med arbejdsopgaver som aflevering af elektronisk arkiv til Rigsarkivet, IT-projektledelse, design af workflows og brugersupport, men også opgaver som at sætte rammer og vilkår for videndeling internt og organisationens efterlevelse af lovkrav til en offentlig myndighed ift. forvaltningslov, offentligheds og arkivlov.

Vært ved webinaret er Niels Bergmann, arrangementskonsulent i DM.

Afbud

Bliver du forhindret i at deltage, vil vi gerne have dit afbud så hurtigt som muligt, og senest dagen før arrangementet. Dette er af hensyn til planlægning og så en anden kan få glæde af din plads.

Du kan melde afbud på Mit DM

Information om online arrangement

Arrangementet foregår online via Zoom. Du får tilsendt link og adgangskode på den mail, du har registreret hos DM.

Læs om DM’s brug af Zoom

Hvad er DM Digi?

DM Digi er et fagligt fællesskab for dig, der arbejder med eller interesserer dig for den digitale udvikling og for ny teknologi. Et stærkt medlemstilbud med netværk, arrangementer og faglige artikler.
Besøg DM Digi

Interesserer du dig for data, AI og den digitale omstilling?

Så markér feltet "DM Digi" på Mit DM, så får du alt det, DM laver på området: artikler, arrangementer, netværkstilbud m.m.

Del artikel:

Seneste artikler

Læs alle artikler

Akademikerbladet

Akademikerbladet.dk

Genveje