For Maja er både eventyrskrivning og kommunikationsstrategier blevet en del af arbejdsdagen
© Foto: Privat
Maja Rasmussen er ny kommunikationsansvarlig i appvirksomheden Natureventyr, der tilbyder familievenlige gåture i naturen. Her nyder hun, at arbejdsopgaverne veksler mellem hendes forskellige faglige interesser.
Lige nu er 27-årige Maja Rasmussen ved at skrive et eventyr. Det finder sted på en dansk strand og handler om vikinger og havets ægte skat – nemlig muslinger. Før har hun skrevet eventyr om en hund, der er på jagt efter sit kødben i en mose.
Eventyrene er dog ikke kun for egen glædes skyld. De er en del af hendes nye job hos appvirksomheden Natureventyr, der tilbyder gåture for børnefamilier i naturen, hvor man på turen følger et eventyr.
Hun er blevet ansat som ny kommunikationshaj, hvilket betyder, at hun står for arbejdet med virksomhedens kommunikationsstrategi og sociale medier, når hun ikke skriver eventyr eller inspicerer nye naturområder, hvor en ny gårute skal placeres.
Maja Rasmussen kendte godt til Natureventyr, før hun fik stillingen. Det var nemlig her, hun var i universitetspraktik, før hun i 2022 blev færdiguddannet med en kandidat i dansk med tilvalg i retorik, formidling og kommunikation.
"Da jeg søgte praktik, ville jeg gerne et sted hen, hvor jeg kunne kombinere mine interesser: Jeg havde ikke kun lyst til at skrive kreativt, og jeg ville ikke kun arbejde med kommunikation", forklarer Maja Rasmussen, som var heldig, at Natureventyr indfriede det ønske.
Vekslingen mellem det kreative og det klassisk kommunikative blev også en af grundene til, at hun søgte tilbage mod Natureventyr, da hun blev færdig med studierne. Og faktisk er hun den første ansatte i firmaet, der ikke er en del af founderteamet.
Det passer hende også perfekt, at virksomheden ikke er den største. Det giver nemlig en særlig fællesskabsfølelse, som hun ikke tror opstår på samme måde i et større kommunikationsbureau:
"Jeg kan godt lide den tættere relation til kollegerne, men egentlig også til virksomheden i sig selv, fordi vi alle er nødt til at tage ejerskab over den. Det gør, at vi er sammen om at lykkes med hele virksomheden og ikke bare en ny opgave".