Spring menu over
Dansk Magisterforening

Bank vil hjælpe kunder: Vent med at betale lånet tilbage

Del artikel:

Bank melder sig klar til at være fleksibel med afbetaling, kassekredit og rådgivning for at hjælpe privat- og erhvervskunder under coronakrisen.

Vent med at afdrage på dit lån, forhøj kassekreditten, eller få gratis rådgivning. 

Det er blandt de tilbud, som banken Lån & Spar nu tilbyder privatkunder og selvstændige erhvervsdrivende under coronakrisen. Desuden er gebyrer afskaffet. 

“Vi hjælper kunderne fordi vi også i denne situation værdsætter langvarige relationer og samarbejde. Vores udgangspunkt er, at hvis man tidligere har passet sine forpligtelser, så vil man også gøre det fremover, og derfor er vi klar til at hjælpe i det omfang, vi kan”, siger kommunikationsdirektør Keld Thornæs.

Hvad tilbuddene mere konkret består i, kan han ikke sige noget generelt om. Banken er nødt til at kigge på kundernes sager individuelt, fordi deres situationer kan være meget forskellige. 

“Hver eneste kundes situation er unik, og derfor skal vi også lave skræddersyede løsninger, der er designet til lige netop de problemstillinger, som den enkelte oplever. Derfor har vi heller ikke beskrevet i detaljer, hvordan vi kan hjælpe. Alle økonomier er unikke”, lyder det fra administrerende direktør i Lån & Spar, John Christiansen, i en pressemeddelelse.

Lån & Spar, der er ejet af mere end 50 forskellige foreninger og organisationer, herunder Dansk Magisterforening, reagerer efter, at de økonomiske konsekvenser af coronakrisen begynder at tegne sig. Mange mister deres job og selvstændige og freelancere er ramt hårdt.

Lån & Spars tilbud skal ses som et forsøg på at afbøde de værste konsekvenser for kunderne, lyder det fra banken.  Også Danske Bank er kommet med lignende tiltag.