Kom til den første konference for kommunikatører i DM og få et 360 perspektiv på store udfordringer og små detaljer
K-dagen er DMs konference for kommunikations-, sprog- og marketingfaglige. Den er for dig, som er nysgerrig på udviklingen i arbejdsmarkedet, nye trends og tendenser, gode værktøjer og metoder, og spændende cases fra kommunikationsfolk, der kommer fra flere af Danmarks førende virksomheder. K-dagen er også for dig, der gerne vil udvikle dit professionelle netværk og sparre med andre kommunikationsfolk fra hele landet.
I år undersøger vi kommunikatørens centrale rolle i en kompleks verden. Kommunikatøren er i de senere år blevet både håndværker og strateg, og skal ofte kunne alt fra at optage en video til at definere en bæredygtighedsstrategi. Vi kommer til at gå fra det brede perspektiv til det dybe dyk ned i materien, og dagen vil være inddelt i fire hovedtemaer:
- Adfærd, kanaler og medieforbrug, hvor vi vil kigge på de trends og tendenser, der præger det danske mediemarked, samt hvilke vaner og behov danskerne har i dag.
- Eksekvering – formidling og håndværket, hvor vi går ind i maskinrummet og kigger på kampagner, værdiskabelse og kommunikationsprocesser.
- Tænk og ager strategisk, hvor vi zoomer ind på kommunikatøren som strategisk nøgleperson, og hvordan kommunikationen kan drive organisatoriske mål.
- Omverdenen – midt i komplekse problemer, hvor vi tackler de helt store dagsordener som diversitet, grøn omstilling og kommunikatørens rolle som forandringsagent.
Du vil gå hjem fra konferencen med ny inspiration, værktøjer og netværk med andre medlemmer af DM.
Arrangementet afholdes i både København, Aarhus og online via en livestream, hvor du også kan gense oplæg i ugen efter oplægget.
Arrangementet er i den første måned kun åbent for medlemmer af DM, men vil blive åbnet for ikke-medlemmer til December.
Hvem kan du møde?
- Moderator, Kåre Bach Kristiansen
- Cathrine Holm-Nielsen, forperson for DM Kommunikation
- Lene Heiselberg, Ph.d. og lektor ved Center for Journalistik
- Maria Gry Henriksen, chef for Markedsføring og Brugerkontakt i DR
- Juliane Dybkjær, marketingchef i 365discount
- Anne Villemoes, kommunikations- og udviklingsdirektør i VisitDenmark
- Anne Katrine Lund, Ph.d. i retorik, forfatter og rådgiver
- Dorthe Petersen, administrerende direktør i PlanBørnefonden
- Kasper Hyllested, Vice President i Terma
- Anna Ebbesen, selvstændig rådgiver
- Niels Overgaard, strategi- og kommunikationschef i Gyldendal
Program for dagen
- 08.30: Registrering, kaffe & croissant
- 09.00: Velkomst og introduktion
- 09.20: Kapitel 1 - Adfærd og medieforbrug
- 10.20: Pause
- 10.40: Kapitel 2 - Eksekvering, formidling og håndværket
- 12.00: Frokost
- 13.00: Kapitel 3 - Tænk og ager strategisk
- 14.10: Pause
- 14.40: Kapitel 4 - Omverdenen, midt i komplekse problemer
- 15.35: Afslutning og outro
- 16.00: Tak for i år
Om K-dagen
K-dagen er DMs årlige konference for dig, der arbejder med kommunikation, sprog og marketing. K-dagen er en videreførelse af KS-dagen, der er blevet afholdt af Fagforbundet Kommunikation og Sprog i mere end 10 år, og sætter fokus på de nyeste trends og tendenser i kommunikationsbranchen – fra samskabelse og projektledelse til AI og kommunikationsrådgivning. Det er en oplagt mulighed for dig som kommunikatør til at netværke med fagfæller, opdatere dig på de seneste udviklinger og vende tilbage til arbejdet med ny inspiration og værktøjer. Konferencen afholdes i både København og Aarhus, og du har også mulighed for at følge med via livestream.