Spring menu over

Bliv relevant for de unge på digitale platforme

© Unsplash

Del artikel:

Få værktøjerne til at gøre din virksomhed, organisation eller kulturinstitution relevant for den unge målgruppe på digitale platforme.

Er du ansat i en virksomhed, organisation eller kulturinstitution? Har I udfordringer med at nå den unge målgruppe? Føler du, at jeres indhold ikke finder vej til de unges digitale hverdag? Dette onlinekursus giver dig værktøjerne til at engagere unge på digitale platforme og skabe indhold, der fænger.

Hvad får du ud af kurset

  • Lær at navigere på de vigtigste digitale platforme for unge, herunder sociale medier anno 2024
  • Forstå hvordan du laver indhold på de unges præmisser
  • Få praktiske teknikker til at bruge digitale platforme aktivt og engagerende
  • Udarbejd en strategi for, hvem I vil kommunikere med og hvordan - og ikke mindst igangsætter digitale projekter bedst muligt
  • Bliv inspireret af lærerige cases med kampagner og indhold målrettet unge.

Kursusindhold

  • Introduktion til relevante digitale platforme for unge (sociale medier, streaming, podcasts)
  • Teori og best practices for digital indholdsproduktion målrettet unge på sociale medier
  • Hands-on øvelser i at skabe engagerende digitalt indhold
  • Casestudies fra succesfulde kulturinstitutioners digitale indsatser
  • Strategiudvikling for din institutions digitale tilstedeværelse
  • Planlægning af digitalt projekt målrettet unge - fire enkle trin, der booster din succesrate
  • Diskussion af etiske overvejelser ved udvikling af indhold til unge på digitale platforme.

Særlige highlights fra kurset

  • Lær af succesfulde cases fra andre kulturinstitutioner, der har formået at engagere unge på digitale platforme
  • Få indsigt i "newsjacking"-teknikker, der kan øge din digitale rækkevidde markant
  • Udforsk potentialet i nye digitale platforme for kulturformidling
  • Diskutér etiske dilemmaer og ansvarlig brug af digitale medier i kulturformidling.

Målgruppe

Kurset er primært målrettet dig, som er ansat ved et museum, bibliotek, kulturinstitution, kulturvirksomhed og andre former kulturarbejdspladser, men det er åbent og relevant for alle DM-medlemmer.

Kurset veksler mellem korte oplæg, praktiske øvelser og gruppearbejde. Du får mulighed for at arbejde med konkrete udfordringer fra din egen arbejdsplads og får feedback fra både underviser og andre deltagere.

Kurset finder sted over to kursusdage: Onsdag den 13. november og onsdag den 20. november 2024, begge dage fra kl. 9.00 til 12.30.

Undervisningsmetoder

  • Interaktive præsentationer med mulighed for spørgsmål og diskussion
  • Praktiske øvelser, hvor deltagerne prøver kræfter med digital indholdsproduktion
  • Gruppearbejde om målgruppeanalyse og digital kommunikationsstrategi
  • Erfaringsudveksling mellem deltagerne
Nadia Nikolajeva - fotograf: Morten Germund

Hvem kan du møde?

Underviser er Nadia Nikolajeva, digital ekspert og journalist. Nadia har gennem sit arbejdsliv fokuseret på at skabe relevant medieindhold for yngre målgrupper - fra TV, magasiner, nyhedsartikler og digitalt indhold på især sociale medier. Hun er forfatter til hvidbogen ”Museer uden vægge” om museers digitale erfaringer under coronanedlukningen og baserer dette kursus på flere tankevækkende cases derfra.

Afmelding kan ske uden beregning indtil 14 dage før arrangementets eller kursets start. Sker afmeldingen senere end 14 dage før kursusstart, får du ikke refunderet gebyret. Uanset om du har betalt med kort ved tilmelding eller fået tilsendt en faktura efterfølgende. Du kan melde afbud på Mit DM.

 

Praktiske oplysninger

Tidspunkt 13. november 2024 - 20. november 2024 09:00 - 12:30
Sted Online
Tilmeldingsfrist 6. november 2024 - kl. 23:30
Afmeldingsfrist 30. oktober 2024 - kl. 09:00
Medlemspris 500 kr.
Pris for andre 1.000 kr.

Seneste artikler

Læs alle artikler

Akademikerbladet

Akademikerbladet.dk

Genveje