Gå til sidens indhold

Vejhjælp

Kom hurtigt videre, hvis du kører galt eller kører i stykker. Suppler din bilforsikring med vejhjælp fra DM Forsikring. Det koster kun fra 349 kr. om året.

Foto: Danis Lou

Vejhjælp dækker uanset hvor i Danmark, du befinder dig, og du bestemmer selv, hvem du vil tilkalde hjælp fra. Husk, at når du kører i udlandet, og din bil er kaskoforsikret, så får du hjælp fra SOS International.

Dækning

Når du har vejhjælp får du dækket alle dine udgifter til:

  • Kranvogn, servicevogn, vejhjælp eller starthjælp i forbindelse med trafikuheld, motorstop, fastkørsel m.m. med den forsikrede bil og eventuel campingvogn/ teltvogn.
  • Transport og slæb med kranvogn fra uheldsstedet til nærmeste værksted eller bopæl.
  • Hjemtransport af bilens chauffør og passagerer, hvis bilen ikke umiddelbart kan gøres køreklar på stedet eller på nærmeste åbne værksted.
  • Transport til sygehus, skadestue, lægehus/ læge i tilfælde af ulykker og uheld (personskade). Transporten må udføres med ambulance, taxa, privat bil eller lignende

Du bestemmer selv, hvem du vil tilkalde hjælp fra i Danmark

Det kan fx være SOS Dansk Autohjælp, et af de andre danske redningskorps, et autoværksted, en servicestation eller lignende.

Fordelen ved at benytte SOS Dansk Autohjælp er, at de har døgnbemandede alarmsta­tioner over hele landet, og at de døgnet rundt er i kontakt med ca. 47 hjælpestationer.

Kran- eller servicevogn fra SOS Dansk Autohjælp er i de fleste tilfælde bemandet med mekanikere, der kan tage reservedele med og reparere eller afhjælpe de fleste småskader og motorstop på stedet. Stationerne kan også levere brændstof, olie, drivremme, batterier, pærer m.m., hvis du siger det, når du ringer.

Sådan fungerer det

Hvis du vælger SOS Dansk Autohjælp

  • Ring 70 10 80 90 uanset hvor i landet, du befinder dig.
  • Oplys dit policenummer, og så bliver regningen automatisk sendt direkte til GF.

Hvis du ringer efter anden hjælp end SOS Dansk Autohjælp

  • Skriv dit policenummer på regningen.
  • Beskriv kort hændelsesforløbet.
  • Send regning og beskrivelse til GF, og så betaler vi regningen.

Hvis du betaler kontant for hjælpen

  • Skriv policenummer på den kvitterede regning.
  • Beskriv kort hændelsesforløbet.
  • Send den kvitterede regning og beskrivelse til GF, og så refunderer vi det beløb, som du har lagt ud.

Hvis du ikke har fået en regning

  • Send kort beskrivelse af hjælpens art, tid, sted og beløb til GF, så refunderer vi det beløb, du har lagt ud.