Spring menu over
Venteliste

Sådan skriver du en effektiv overskrift, der fanger læserens opmærksomhed (uden at clickbaite)

© Unsplash

© Unsplash

Del artikel:

En enkel metode til at finde frem til den altoverskyggende ingrediens i en god overskrift

Du er kommunikatør, så du har nok opsnappet på vandrørene, at ’overskrifter er meget vigtige’, fordi ’de er det første, læseren ser’, og ’læseren beslutter sig allerede her, om de vil læse videre i teksten’.

Men hvordan fa’en skriver man så lige en virkelig god overskrift, der fanger læserens opmærksomhed – uden at clickbaite eller generelt lyde klammo

Det får du et par håndgribelige tips og tricks til i oplægget her, så du aldrig mere behøver tage den på gefühl, om din overskrift mon er god nok. Nu får du nemlig baggrunden for, hvad der virker – og nemme modeller til, hvordan du gør.

Vi kommer bl.a. forbi

  • Hvorfor en overskrift faktisk ikke skal ’sige det hele’ – og hvad overskriftens primære opgave egentlig er
  • En enkel metode til at finde frem til den altoverskyggende ingrediens i en god overskrift
  • En håndfuld nemme modeller til overskrifter, der kan varieres i en uendelighed – plus en masse eksempler på, hvordan de er blevet brugt i virkeligheden.

Overskrift-modellerne kan bruges til fx titler på rapporter eller produkter, til emnelinjer i e-mailmarkedsføring, til annoncer eller som starten på opslag på fx LinkedIn.

Hvem kan du møde?

Kathrine Louise Nielsen er copywriter og arbejder for bl.a. Morten Münster og Christina Klitsgaard. Hun har undervist over 500 mennesker i større virksomheder og offentlige organisationer i at skrive tekster, der skal få folk op af stolene.

Afbud

Bliver du forhindret i at deltage, vil vi gerne have dit afbud så hurtigt som muligt, og senest dagen før arrangementet. Dette er af hensyn til planlægning og så en anden kan få glæde af din plads.

Du kan melde afbud på Mit DM

Information om online arrangement

Arrangementet afholdes via det virtuelle møde- og undervisningsværktøj Zoom. Som deltager får du tilsendt et link og et password til webinaret via den mailadresse, du har oplyst til DM. Læs om DM’s brug af Zoom

Optagelse af webinar

Som udgangspunkt har DM valgt ikke at optage alle online arrangementer. Det skyldes flere og ofte forskellige ting – dels har oplægsholderen rettighederne til oplægget, dels skal DM efterleve persondataloven og sidst, men ikke mindst prioriterer vi den nære og fortrolige oplevelse på vores kurser og workshops, hvad enten det afholdes online eller fysisk.

Nogle gange får vi lov til at optage et arrangement, og så deles det efterfølgende med de tilmeldte til arrangementet på Mit DM i en kort periode. 

Hvem er DM Kommunikation?

DM Kommunikation er sektoren for alle, der arbejder med kommunikation, sprog eller marketing. Hvad enten du er kommunikationsrådgiver i en kommune, marketingkonsulent i et rejsebureau, presserådgiver i et ministerie, oversætter i en medicinalvirksomhed eller redaktør af en hjemmeside. Gennem vores magasin, arrangementer, konferencer, nyhedsbrev og andre tilbud samler vi Danmarks kommunikatører i et fagligt fællesskab.

Læs mere om DM Kommunikation her

Praktiske oplysninger

Tidspunkt 25. august 2025 09:00 - 10:00
Sted Online
Tilmeldingsfrist 22. august 2025 - kl. 12:00
Medlemspris Gratis
Pris for andre Kun for medlemmer

Seneste artikler

Læs alle artikler

Akademikerbladet

Akademikerbladet.dk

Genveje