Gå til sidens indhold

Twitter og LinkedIn for forskere

På dette medlemsmøde bliver du introduceret til, hvordan du som forsker finder, producerer og deler indhold til Twitter og LinkedIn.

De fleste forskere bruger sociale medier i en eller anden omfang. Men der er ikke ret mange, der bruger sociale medier strategisk eller professionelt. 

På dette medlemsmøde bliver du introduceret for en mere systematisk brug af Twitter og LinkedIn. 

Målet er at forøge din internationale rækkevidde og gennemslagskraft for din forskning og åbne dine karrieremuligheder. 

På universiteterne er Twitter den foretrukne sociale medieplatform for forskere, da den i højere grad tilgodeser globale netværk og en høj grad af specialisering. 

Udenfor universiteterne imidlertid, er LinkedIn det sted, hvor forskere kan finde samarbejdspartnere og jobs. Og de to platforme Twitter og LinkedIn spiller godt sammen. 

På medlemsmødet bliver du introduceret til, hvordan du finder, producerer og deler indhold: 

Finde indhold
Hvordan du opsætter personlige, automatiserede systemer til at overvåge og filtrere nyheder indenfor specifikke forskningsområder 

Producere indhold 
Hvordan du bruger Twitter til bedre networking ved konferencer og events, engagerer andre i din egen forskning og tænker i tilbagevendende koncepter inden for sociale medier 

Dele indhold
Hvordan du bruger Twitter og LinkedIn til at udvide rækkevidden og definitionen af dit ekspertiseområde og skemalægger tweets og posts, så du kan koncentrere dig om det du er bedst til

Underviser Mike Young er den tidligere redaktør af University Post på Københavns Universitet. Hans virksomhed Mike Young Academy har leveret kurser og oplæg i sociale medier i Danmark, Norge, Belgien og Schweiz.

Tid og sted: 27. november 2018 kl. 17-20 i Odense

Praktiske oplysninger

Tidspunkt 27. november 2018

17:00 - 20:00

Sted

Tilmeldingsfrist

13. november 2018

Medlemspris

Gratis

Pris for andre

Kun for medlemmer

Log ind for at tilmelde