Gå til sidens indhold

Decision Making - Få indflydelse på strategiske beslutninger

Styrk din evne til at påvirke beslutninger i din organisation – på styregruppemødet, salgsmødet, i direktions- eller bestyrelseslokalet. Du får ny viden om beslutningsteori og psykologien bag decision making.

Som nøgleperson i organisationen skal du ofte præsentere beslutningsoplæg eller strategiske notater til beslutningstagere. Overvejer du, hvordan du mere smidigt kan komme igennem med dine agendaer – til fordel for organisationen? Bøvler du med at tilpasse mængden af information, så dine argumenter er underbygget med fakta og vurderinger – uden at det bliver for meget? Savner du input til, hvordan du bedst håndterer dine største skeptikere før, under og efter mødet? Så er dette kursus noget for dig.

Målgruppe Ledere, projektledere eller seniorkonsulenter inden for områder, der er præget af grundige og lagdelte beslutningsprocesser, fx politisk ledede organisationer. Med andre ord: nøglemedarbejdere, der med jævne mellemrum fremlægger notater og beslutningsoplæg til en styregruppe eller lignende.

Dit udbytte

  • Bliv bedre til at påvirke andres beslutninger – både med hårde data, eksempler og personlig indlevelse
  • Få råd og sparring på din egen case: Anvend din nye viden og redskaber konkret på din egen situation
  • Øget troværdighed og skarpere ’framing’ af det problem, som du er med til at løse
  • Håndtér indvendinger: Brug din faglighed til at håndtere indvendinger og kritiske spørgsmål
  • Fra Executive Summary og rapport til PowerPoints, der understøtter din mundtlige præstation

Indhold

  • Målret din skriftlige og mundtlige kommunikation til dine beslutningstageres behov: Faglige og kommercielle hensyn kan godt gå hånd i hånd
  • ”Framing” af din problemstilling. Dine formuleringer påvirker i høj grad de beslutninger, der bliver taget
  • Prioritér i informationsmængden: Udvælg derfor den mest relevante information – vi træffer ikke bedre beslutninger pga. mængden af information
  • Få erfaringer fra rådgivning i en række internationale virksomheder (teknologi, pharma, energi)
  • Bliv klogere på den seneste forskning inden for beslutningsteori og psykologien bag decision making

Form Oplæg, diskussion, øvelser, analyse af egen case og udveksling af best practice.

Underviser Marcus Lantz, Rhetorica. Marcus er cand.mag. i retorik, Ph.d.-studerende på Copenhagen Business School og en erfaren underviser.

Praktiske oplysninger

Tidspunkt 8. april 2019 - 9. april 2019

09:00 - 16:00

Sted Dansk Magisterforening - Akademikertårnet

Lindevangs Allé 2
2000 Frederiksberg
DNK

Tilmeldingsfrist

8. marts 2019

Medlemspris

7.400,00 kr.

Pris for andre

9.250,00 kr.

Tilmeld