Gå til sidens indhold

Pitching som metode: Sælg dit produkt med kunden i centrum

Kom til workshop og bliv dygtig til to præsentationsmetoder, der er skræddersyet til idé- og salgspræsentationer.

Du får afprøvet præsentationsmetoderne med dine egne produkter og får individuel feedback på indhold og performance fra en erfaren pitcher og øvrige deltagere. Du får brugbar viden og erfaring med hjem, som du kan overføre direkte til dit næste kundemøde.

Workshoppen består af to moduler, som følger hinanden samme dag. Du kan vælge at gå til begge eller kun den ene.


PROGRAM - Modul 1: Pecha Kucha  

9.00 Velkomst - Intro til workshoppens tema og underviser Henriette Moos 

9.10 Mød hinanden - Pecha Kucha Style 

9.45 Intro til Value Proposition Canvas - Jobs, Pains og Gains som ledetråde 

9.55 Gruppeøvelse: Kunden i centrum
Hvilke problemer løser du? For hvem?
Hvordan skaber du værdi for dine kunder?

10.30 Juster din Pecha Kucha-præsentation i lyset af gruppeøvelsen

11.00 Pecha Kucha – nu med kunden i centrum 

11.30 Afrunding og frokost

 

PROGRAM - Modul 2: NABC
12.15 Velkomst - Intro til workshoppens tema og underviser Henriette Moos

12.25 Intro til NABC-metoden: Sæt din salgspitch i system

NEED – hvilket problem løser du for hvem? (underbyg altid med data, tal og facts!)
APPROACH – hvordan gør du det på en unik måde (et udvalgt produkt/service/projekt)?
BENEFIT – hvad er de relative fordele ved at bruge dit produkt/din service? (hvilken værdi skaber du)
COMPETITION – hvem er du i konkurrence med og hvorfor er du det bedste valg? (+ Call to action)

12.55 Skab en 2 minutters NABC pitch om et nyt produkt
Research og reflekter på indhold i en NABC om et nyt produkt, som skal introduceres til eksisterende kunder eller helt nye kunder (individuelt arbejde ca. 30 minutter)
Underbyg det valgte NEED i pitchen med data, tal og facts! (ved støtte fra slides og billeder eller gennem storytelling uden visuelle hjælpemidler)

14.00 Øv, øv, øv - øvelse gør mester
I grupper á 2-3 personer med mobiloptagelser som feedback-værktøj - Hvad kan strammes op eller udelades (Kaffepause mens der arbejdes)

14.50 Generalprøve
- I samme øve-grupper som ovenfor - Fokuser på krop, stemme og timing ift. skift af slides

15.10 Pitch dit produkt i plenum - Optages med egen mobiltelefon hvis det ønskes

14.30 Juster din pitch
- Suppler pitchen med max. fem slides – brug kun billeder og nøgleord Faldgrube: De fleste ildsjæle og iværksættere forfalder til en ’Big A Presentation’, dvs. for meget fokus på Approach (løsning/produkt), men det er evnen til at etablere den rette kontekst omkring produktet for kunden (N, B, C), der i ligeså høj grad sælger varen.

15:50-16.00 Afrunding og farvel

Praktiske oplysninger

Tidspunkt 26. februar 2019

09:30 - 16:30

Sted Dansk Magisterforening

Åboulevarden 23
8000 Aarhus C
DNK

Tilmeldingsfrist

12. februar 2019

Medlemspris

Gratis

Pris for andre

Kun for medlemmer

Log ind for at tilmelde