Spring menu over
Venteliste

Styrk dig i rollen som sparringspartner for din ledelse 2/3

Unsplash

Unsplash

Del artikel:

Strategisk indsigt, organisationsforståelse og forandringsledelse

Som sparringspartner for din ledelse er du mere end en fagperson, der kan sit uddannelsesmæssige håndværk. Du træder ind i en rolle som fortrolig ledelsesrådgiver.

At være ledelsesrådgiver kræver en række kompetencer, som vi sætter fokus på tre webinarer, hvor vi går i detaljen med de rådgiverkompetencer, du skal udvikle: 

Indhold

På webinar 2 kommer vi rundt om følgende spørgsmål:

  • Hvordan kan jeg tænke strategisk – og hvordan bruger jeg strategien som retningsgiver og referencerammen i mit arbejde?
  • Hvordan skiller organisationer sig fra hinanden? Hvordan karakteriserer jeg min virksomhed – og hvilke udfordringer giver det mig for at lykkes?
  • Hvad er forandringsledelse – og hvorfor er det vigtigt?
  • Hvordan driver jeg selv forandringer, og hvordan kan jeg reagere på forandringer?
  • Hvad betyder værdier og kultur for muligheden for at skabe forandringer?

Vi arbejder med en vekselvirkning af oplæg, øvelse og cases.

Hvem kan deltage?

Webinarrækken er for alle, der ønsker at styrke deres kompetencer som sparringspartner for deres ledelse. Du får en dybere forståelse af rollen som sparringspartner og konkrete værktøjer til at blive en stærkere sparringspartner for din ledelse.

Hvem kan du møde?

Underviser er Allan J. Christensen. Allan er cand. comm. og har i 12 år været direktør i både Rambøll og NIRAS. I begge firmaer var han ledelsesmæssig ansvarlig for stabsområder, hvor cheferne refererede til Allan. I dag driver og ejer han Cambiamento, hvor han er ledelsesrådgiver inden fra strategisk positionering og kommunikation – og underviser bl.a. i udvikling af fagmedarbejderes rådgiverkompetencer.

På kurset vil Allan inddrage sin egne erfaringer som direktør og som ledelsesrådgiver – og han vil desuden inddrage forskning inden for feltet.

Afbud

Bliver du forhindret i at deltage, vil vi gerne have dit afbud så hurtigt som muligt, og senest dagen før arrangementet. Dette er af hensyn til planlægning og så en anden kan få glæde af din plads.

Du kan melde afbud på Mit DM

Information om online arrangement

Arrangementet afholdes via det virtuelle møde- og undervisningsværktøj Zoom. Som deltager får du tilsendt et link og et password til webinaret via den mailadresse, du har oplyst til DM. Læs om DM’s brug af Zoom

Optagelse af webinar

Som udgangspunkt har DM valgt ikke at optage alle online arrangementer. Det skyldes flere og ofte forskellige ting – dels har oplægsholderen rettighederne til oplægget, dels skal DM efterleve persondataloven og sidst, men ikke mindst prioriterer vi den nære og fortrolige oplevelse på vores kurser og workshops, hvad enten det afholdes online eller fysisk.

Nogle gange får vi lov til at optage et arrangement, og så deles det efterfølgende med de tilmeldte til arrangementet på Mit DM i en kort periode. 

Praktiske oplysninger

Tidspunkt 14. maj 2025 08:30 - 10:00
Sted Online
Tilmeldingsfrist 12. maj 2025 - kl. 09:00
Medlemspris Gratis
Pris for andre Kun for medlemmer

Seneste nyheder

Se alle nyheder

Akademikerbladet

Akademikerbladet.dk

Genveje